Abcesul dentar – recomandările medicului

Una dintre cele mai frecvente afecțiuni asociate cu problemele dentare este abcesul dentar. Aceasta este o afecțiune pe care oricine o poate dezvolta. Din păcate, este dureroasă în aproape toate cazurile. Deși poate părea banal la prima vedere şi nu luați durerea foarte în serios, abcesul dentar este o infecție și, dacă nu este tratat la timp după sfatul adecvat, poate fi începutul unor complicații grave.

Semnele care prevestesc apariţia abcesului dentar sunt variate şi se pot manifesta diferit de la caz la caz:

• Durere intensă şi, de cele mai multe ori, cu senzaţia de pulsaţie (zona cu probleme este inflamată;

• Febră;

• Durere în timpul procesului de masticaţie;

• Sensibilitatea dinţilor la cald sau la rece;

• Gust amar;

• Miros neplăcut al respiraţiei;

• Inflamarea ganglionilor submandibulari;

• Înroşirea şi inflamarea gingiilor.

Există mai multe tipuri de abces după cum urmează:

• Abcesul gingival: situat în gingie;

• Abcesul parodontal: are ca punct de plecare bacteriile de la marginea gingiei sau resturile alimentare rămase între gingie şi dinte; se formează în partea laterală a dintelui; uneori extracţia dintelui nu poate fi evitată;

• Abcesul periapical: apare ca o consecinta a netratarii cariiilor foarte profunde; sau ca o complicatie a unui tratament de canal (endodontic) incorect sau incomplet;

Recomandări pentru ameliorarea durerii şi a celorlaltor simptome:

• Prima masură este de a cauta tratament specializat în cadrul unui cabinet stomatologic. Pana reusiti sa ajungeti la dentist, puteti sa ameliorati durerea astfel:

• Durerea poate fi calmată de medicamente cum ar fi Nurofen, Ketonal, Algocalmin, Paracetamol etc. Nu trebuie să depăşiţi dozele maxime din prospectul fiecărui medicament;

• Urmăriţi cu atenţie şi eventualele contraindicaţii ale fiecărui medicament;

• Băuturile şi alimentele calde pot accentua durerea, motiv pentru care sunt de evitat;

• Încercaţi să consumaţi alimente cât mai moi şi folosiţi cealaltă parte a cavităţii bucale pentru masticaţie;

• Igienizarea este indicat să fie realizată cu o periuţă de dinţi cu peri moi mai ales în jurul dintelui afectat;

• Aceste măsuri au rolul de a imbunatati temporar simptomele şi nu trebuie folosite pentru a amâna vizita la un cabinet stomatologic.

Cel mai bun mod de prevenire a infecţiilor bacteriene este îngrijirea adecvată a dentiţei şi a gingiilor:

• periati dinţii dimineaţa, seara şi după fiecare masă. (daca nu puteti peria dintii dupa masa, puteti mesteca guma fară zahăr);

• folositi zilnică aţa dentara;

• mergeti regulat la dentist, pentru controlul la 6 luni;

• urmati o diete sănătoase.

Tratamentul stomatologic constă în îndepărtarea ţesuturilor infectate si sterilizarea zonei respective.

Abcesul dentar este una dintre cele mai ușoare de tratat afecțiuni dentare. Primul pas al tratamentului este reprezentat de reacția rapidă a pacientului deoarece abcesul nu dispare de la sine. Lăsat netratat sau tratat târziu, acesta poate duce la afecțiuni mai grave.

Komentar